Home » Main » Moottoripyöräkypärä

Moottoripyöräkypärä

Moottoripyöräkypärät on suunniteltu ja valmistettu kahdella prosessilla. Kokokasvokypärät ovat yksittäisten komponenttien verkostoja, jotka suojaavat koko moottoripyöräkypärää. Ranskassa laki vaatii kaikkia moottoripyöräilijöitä käyttämään suojakypärää. Kaikkien on käytettävä kypärää 1. syyskuuta 2002 alkaen. Kiina seurasi mallia vuonna 2003.

Moottoripyöräkypärää on kahta tyyppiä:

1. Hydro-muotoinen kypärä

2. Saranoitu kypärä

Vesimuotoiset kypärät valmistetaan kemiallisella ruiskutusprosessilla, jota kutsutaan lämpösulatukseksi. Ne on muodostettu tyhjiökammioon ja niitä voidaan säätää avaamaan ja sulkemaan turvatyyny automaattisesti aina, kun kuljettaja työntää kaasupoljinta. Ne ovat päästöjen hallittuja ja 95% luotettavia.

Saranoidut kypärät tuottavat törmäyskammio, jossa törmäys tapahtuu moottoripyöräilijän äkillisen hidastumisen vuoksi. Nämä kypärät on valmistettu erityisen lujasta muovista, mikä lisää joustavuutta lisäämällä viisi kiloa vahvaa lasikuitulaminaattia kypärään. Kypärät on varustettu myös sähköiskunvaimentimilla.

Moottoripyöräilijän paino voidaan arvioida missä tahansa välillä 65 ja 150 kiloa. Kun otetaan huomioon, että ihmisen pään paino on noin 80 kiloa, 60 kilon kypärän asentaminen lisäisi painoa yli 50 dollaria.

Kun otetaan huomioon moottoripyöräkypärän valmistukseen ja jakeluun liittyvät kustannukset, niiden arvioidaan maksavan jopa $ rouble Jokainen kotitalouslasku ja palkka ovat huomattavasti enemmän kuin tämä.

Kaikkien edellä mainittujen moottoripyöräilykypärien käyttöön liittyvien tekijöiden arvioidaan saavan moottoripyöräilijöille merkittävän suojan. Moottoriajoneuvojen arvioidaan aiheuttavan päivittäin yli 110 ihmisen kuoleman,

Saatavilla on lukuisia moottoripyörävarusteita. Näitä ovat silmiensuojaimet, reiät ja vuoraukset, lisäpyörät ja suodattimet, jotka suojaavat kiviltä ja sauvoilta.

Moottoripyöräkypärät ovat hyväksyttyjä turvallisuustuotteita tai ASR: itä. Lain mukaan kaikilla moottoripyörää käyttävillä ihmisillä on oltava täydellinen testi pyörällä sekä korvattava kokonaan kuluneet kypärät uusituilla tai kadonneilla kypärillä. On aina suositeltavaa pitää mukana toinen suojakypärä.

On yleisesti hyväksyttyä, että moottoripyörän onnettomuudet ovat merkittävä kansanterveyskysymys. Nämä törmäykset aiheuttavat satoja kuolemantapauksia vuosittain, ja andumatisiinin suistimet ovat näiden tragedioiden tärkeimpiä syitä. On arvioitu, että henkilö kuolee päivittäin Yhdysvalloissa moottoriajoneuvoihin liittyvien vammojen vuoksi. Moottoripyörän turvallisuustutkimukset johtivat yli 22 000 kuolemaan vuosina 1988-2004.

Kaikki sääkypärät ovat muodikkain ja turvallisin vaihtoehto. Moottoripyöräilijät valitsevat tämän tyyppisen kypärän, joka on suunnilleen sama kuin muunnokset. Seuraavien ominaisuuksien on todettu olevan hyödyllisiä kuljettajille sääolosuhteissa.

Toisin kuin pehmeät polvisuojat, vaikeasti löydettävät kypärät ovat erityisiä ja siksi tehokkaampia. Ne eroavat pehmeistä polvisiteetistä siinä, että niitä on paljon vaikeampaa löytää. Ne ovat myös halvempia kuin pehmeät. Vesi ja kosteus voivat pilata ne.

Hiottu rakenne Ne kestävät käyttövaatimukset ja huonot olosuhteet. Ne on valmistettu kovemmasta muovista tai kumista. Kestävyytensä lisäämiseksi kypärät on rakennettu lisää lujuutta ja kestävyyttä varten, jos niitä käytetään likaisissa tai lumisissa tiloissa.

Joustava tyyli Toisin kuin vaikeasti sovitettava kypärä, flexi-tyyliset kypärät sopivat ihmisen päähän mukavammalla tavalla – kypärä on yksinkertaisesti laitettava päälle ja irrotettava. Näin ratsastajan ei tarvitse painostaa kypärää enemmän. Jotkut tuotemerkit tarjoavat lukitusominaisuuden, joka helpottaa irrotusta ja vaihtamista.

eker-kypärät ovat lyhyempiä kuin kypärät, ja ne kiinnittävät enemmän ajajan huomion tiellä. Ne ovat laillisia useimmissa Euroopan maissa sekä Yhdysvalloissa, kunhan niitä käytetään päähineiden kanssa. Pienemmän koonsa vuoksi näitä ei katsota maanteille.

taapero-kypärät ovat pienempiä kuin vauvan turvaistuimet ja keskittyvät vauvan pään ja kaulan kehitykseen. Niitä on käytettävä yhdessä turvaistuinten kanssa. vanhempien osallistumista kannustetaan voimakkaasti.